por CECILIA HADAD BELTRAMO Llevemos a la práctica nuestros reclamos a la Administración pública ejerciendo EL DERECHO DE PARTICIPACIÓN CIUDADANA

sábado, 22 de agosto de 2009

Acción directa ciudadana con una Tractorada para exigir medidas contra la crisis en el sector vitivinícola


Unió de Pagesos ha convocat una marxa Vilafranca del Penedès on hi han participat 500 pagesos Fuente avui.cat

Siguen las tractoradas como medidas de acción directa por parte de sectores específicos de la ciudadanía que utilizan sus herramientas de trabajo con las que consiguen su sustento para emprender reclamos lícitos para evitar males mayores de los que ya padecen ante "la impasibilidad" de los gobernantes encargados de velar por sus intereses.

El diario digital AVUI.CAT recoge en una publicación del presente día la protesta, transcribo parte de la noticia como ejemplo de ACCIÓN CIUDADANA.

El sector vitivinícola travessa una situació de crisi que, en plena verema, està creant tensions i aguditzant els problemes que ja fa temps que s'arrosseguen. Els pagesos estan molt preocupats i ja han anunciat mobilitzacions per reclamar que les administracions adoptin mesures concretes, com la que aquest matí de dissabte ha reunit 500 pagesos a Vilafranca del Penedès.

Per la seva banda, l'Incavi -que dos mesos després que el Director General Joan Aguado deixés el càrrec per motius personals segueix sense cap visible- i el Departament d'Agricultura asseguren que han recollit les queixes dels viticultors i que estudiaran què s'hi pot fer. I els cellers embotelladors ja han anunciat que es veuen obligats a comprar menys raïm i que en reduiran el preu. Els motius són, d'una banda, els excedents de raïm i, de l'altra, la caiguda de les vendes de vi i cava.

Les petites i mitjanes empreses, les que es dediquen a vins de nivell mig-alt ja han anunciat que baixaran un 25% la compra de raïm com a conseqüència de la caiguda en les vendes. Tot i això, segons el president de Pimecava, Xavier Nadal, seran les grans empreses qui tindran més dificultats que no pas les petites perquè "les petites grans marques no van dirigides al gran públic i poden ajustar millor els preus".